۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۱۳

"ننه علی" به تصویر می‌کشد

روایت مادری که 20 سال کنار مزار فرزند شهیدش زندگی کرد

روایت مادری که 20 سال کنار مزار فرزند شهیدش زندگی کرد

شبکه دو سیما در قالب دو برنامه مستند هفت و 20 دقیقه‌ای، زندگی "ننه علی" مادر شهید قربانعلی رخشانی را به تصویر کشیده است.

محسن همتی نژاد مدیر گروه تامین برنامه شبکه دو درباره مستند زندگی "ننه علی" به خبرنگار مهر گفت: شبکه دو به عنوان شبکه خانواده و زندگی بر خود واجب می‌داند تا زندگی خانواده شهدا را به عنوان اسوه‌های زندگی به تصویر بکشد. بر همین اساس دو مستند درباره خانم "ننه فتح اللهی" ملقب به "ننه علی" مادر شهید انقلاب قربانعلی رخشانی مهماندوست کاری از واحد تامین برنامه و گروه اجتماعی تولید و پخش می‌شود.

وی افزود: مستند زندگی ننه علی سوم اسفند در اولین سالگرد درگذشت این مادر شهید به صورت میان برنامه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این مستند با به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از زندگی مادر شهید انقلاب عشق مادر به فرزند را به نمایش می‌گذارد.

نمایش شرح عشق مادر به فرزند

مستند داستانی 20 دقیقه‌ای "ننه علی" به تهیه کنندگی امیراکبرزاده و کارگردانی حسن کشوری کاری از گروه اجتماعی است که به مرور خاطرات و شرح عشق مادری می پردازد که 20 سال از زندگی خود را در کنار مزار فرزند شهیدش سپری کرده است.

امیر اکبرزاده تهیه کننده این مستند نیز گفت: ننه علی یکی از شخصیت‌های مشهور بهشت زهرا (س)  تهران است، زنی که خانه محقری در کنار مزار فرزند شهیدش بنا کرده و موجب حیرت بسیاری از مراجعین شد. در بخش‌هایی از این مستند تصاویر آرشیوی منحصر به فردی از زندگی این پیرزن بر مزار فرزند شهیدش به نمایش گذاشته می‌شود. تصویربرداری این مستند توسط حسین کشوری در محله خانی آباد و بهشت زهرا(س) تهران انجام گرفته است.

وی افزود: کار تدوین این مستند را محمد مهدی تاجر زاده انجام داده و امیر خرازی نیز به عنوان دستیار کارگردان این پروژه را همراهی کرده است. مستند ننه علی سوم اسفند ساعت 17:30 از شبکه دو پخش می‌شود.

"ننه علی" لقب مادر شهیدی است که ۲۰ سال به صورت شبانه روز در کنار مزار فرزند شهیدش در بهشت زهرا (س) زندگی کرد. او پس از اطلاع از شهادت فرزندش توسط ساواک راهی شهر اهواز ، مزار پسر شهیدش می‌شود و آنجا بیتوته می‌کند. بعد از پیروزی انقلاب به حضرت امام خمینی (ره) اطلاع می‌دهند مادری از تهران به اهواز آمده و بدون سرپناهی که او را در مقابل گرمای طاقت فرسای جنوب محافظت کند، در کنار مزار فرزند شهیدش زندگی می‌کند. عاقبت به فرمان امام خمینی (ره) پیکر این شهید از اهواز به بهشت زهرا (س) تهران منتقل می‌شود.

"ننه علی" از سال ۵۸ تا ۷۸ تک و تنها در اتاقک فلزی که در کنار مزار فرزندش بنا شده بود، زندگی کرد، پس از آن نیز به دلیل کهولت سن و ابتلا به بیماری آلزایمر به خانه دخترش منتقل شد. ننه علی سال گذشته از دنیا رفت و در کنار مزار فرزندش به خاک سپرده شد.

کد خبر 2003151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha